|
|
Autor |
Wiadomość |
Pysiek
Administrator
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Kę3n
|
Wysłany:
Pon 19:25, 02 Lut 2009 |
|
Blitzkrieg 2: Liberation jest drugim oficjalnym dodatkiem do stworzonej w 2005 roku przez Nival Interactive wojennej strategii czasu rzeczywistego – Blitzkrieg 2. Omawiana pozycja przeznaczona jest przede wszystkim dla doświadczonego, wprawionego w bojach gracza, głównie z powodu znacznego poziomu trudności zawartych w grze misji single-player.
Do najważniejszych nowości z pewnością należy zaliczyć dwie kompletne, historyczne kampanie, osadzone w czasach II wojny światowej i umiejscowione na terenach europejskiego frontu zachodniego. W pierwszej z nich kierujemy losami sił alianckich, walczących o zwycięstwo i przetrwanie na ziemiach włoskich. Druga przeznaczona jest dla miłośników niemieckiej sztuki wojennej – jako oficer Wehrmachtu musimy jak najszybciej i przy jak najmniejszych stratach własnych wycofać się z opanowanej przez Aliantów Francji.
Program już od pierwszej misji narzuca graczowi bardzo intensywne i wymagające tempo rozgrywki. Praktycznie w każdej misji wróg ma nad jednostkami gracza przewagę liczebną i technologiczną, zaś jedynym kluczem do zwycięstwa jest bardzo rozważne i ostrożne planowanie taktyczne oraz doskonała koordynacja wszystkich dostępnych oddziałów – lądowych, powietrznych oraz morskich. Obecność tych ostatnich jest interesującą innowacją w stosunku do poprzednich odsłon serii Blitzkrieg – statki bojowe nie występują co prawda tak często, jak wsparcie lotnicze, jednak jeśli już się pojawiają, ich znaczenie i wpływ na sytuację panującą na lądzie jest trudne do przecenienia. Warto także wspomnieć o możliwości przydzielania dowódców polowych do konkretnej jednostki czy drużyny. Tacy oficerowie z misji na misję zwiększają swoje doświadczenie i zyskują zdolności specjalne (w sumie ponad 50 różnych), których odpowiednie użycie niejednokrotnie może w znacznym stopniu zmienić obraz pola walki.
Blitzkrieg 2: Liberation kontynuuje dobre tradycje serii w kwestiach merytorycznych i technologicznych. W hangarach i koszarach czeka na nas w sumie ponad 250 jednostek bojowych oraz 60 typów piechoty. Za szatę graficzną odpowiada unowocześniona wersja silnika Enigma, który zapewnia elegancki i efektowny przekaz wizualny, przy relatywnie umiarkowanych wymaganiach sprzętowych.
Na uwagę zasługują także rozbudowany edytor map oraz menadżer modułów. Narzędzia te pozwalają w dużym stopniu ingerować w zawartość programu, co pozwala na intuicyjne i szybkie dostosowanie gry do naszych potrzeb. Nie zapomniano także o miłośnikach rozgrywki sieciowej – programiści przygotowali bowiem system dynamicznego wynajdywania przeciwników w sieci oraz skonstruowali sieciowy, automatyczny ranking graczy.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |