Pysiek
Administrator
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Kę3n
|
Wysłany:
Wto 10:42, 03 Lut 2009 |
|
Ciężarówki amunicyjne (zaopatrzeniowe, transportowe)
„Konie robocze” pola walki. Oto ich charakterystyczne umiejętności (komendy) dostępne dla nich od początku gry (nie muszą się niczego uczyć):
* „Hook Gun/Deploy Gun” („Zaczep armatę polową/Wypnij armatę polową”) - klawisz A; rozkaz dla zwykłych ciężarówek. Podpięcie do wybranego pojazdu działa polowego/wypięcie armaty we wskazanym punkcie. Trwa to jakiś czas w zależności od rozmiarów armaty. Podczepiać do samochodu możesz wszystkie armaty polowe na kółkach. Armaty p-lot i haubice możesz przemieszczać tylko z pomocą ciężarówek, lekkie „p-pance” piechota może przepchnąć kawałek silą własnych mięśni.
* „Supply” („Uzupełnianie zapasów (amunicji)”) - klawisz S. Dostarczenie amunicji wybranej jednostce lub jednostkom dookoła wybranego punktu na planszy. Pamiętaj jednak, że ciężarówka też ma ograniczoną pojemność i po wyczerpaniu swoich zapasów musi udać się do strefy zaopatrzeniowej w celu uzupełnienia braków. Czyni to automatycznie jednak gdyby z jakiegoś powodu tego nie zrobiła pomóż jej klikając prawym przyciskiem myszy na budynku w strefie zaopatrzeniowej (po wybraniu samochodu).
* „Load Infantry/Unload all” („Załaduj piechotę/Wyładuj wszystkich”) - klawisz D. Załadowanie piechoty do wybranego pojazdu lub nakazanie jej wejścia do budynku/ Nakazanie wszystkim jednostkom opuszczenie budynku lub pojazdu. Do ciężarówki jest w stanie wejść cały pluton piechoty (kilka drużyn piechurów). Transportuj ich ciężarówkami tylko jeśli: a) mają zbyt daleko na piechotę b) droga jest w miarę bezpieczna bo jeżeli samochód dostanie się pod ogień przeciwnika i zostanie zniszczony zginą wszyscy żołnierze w środku ! Również w czasie wsiadania do/opuszczania pojazdu piechurzy są przez chwilę bezbronni.
Ciężarówki Saperów
Kolejne „konie robocze” pola walki. Nie mogą transportować żołnierzy ani holować armat polowych. Oto ich charakterystyczne umiejętności dostępne dla nich od początku gry (nie muszą się niczego uczyć):
1. „Repair” („Napraw”) - klawisz D. Naprawienie konkretnej jednostki lub struktury (np. bunkra) albo jednostek wokół klikniętego punktu. Ultra przydatny na polu walki rozkaz (umiejętność) i chociażby z tego powodu chroń swoich Saperów jak tylko możesz kiedy masz ich u swego boku. Dbanie o swoje jednostki (naprawianie ich jeżeli poniosły w walce uszczerbek) pozwala zaoszczędzić na wzywaniu posiłków (przez panel posiłków), których zostaje nam z kolei więcej na następne bitwy. Staraj się nie dokonywać napraw pod ogniem npla choć nie zawsze jest to możliwe w "Blitzkrieg II" . Możesz tworzyć kolejkę jednostek do naprawy wybierając tą komendę a potem klikając poszczególne jednostki z przytrzymanym Shiftem.
2. „Dig Trenches” („Kop okopy”) - klawisz Z. Nakazuje jednostce (saperów) kopać okopy - najpierw kilkasz w miejscu gdzie mają zacząć a potem w miejscu gdzie mają skończyć. Na czerwono zaznaczony jest fragment okopu, którego nie da się wykopać (bo np. znajduje się na brukowanej ulicy), na zielono zaś - odcinek, który powstanie bez przeszkód. Czasem korzystasz z tej umiejętności Saperów organizując gdzieś obronę, potem część Twojej piechoty uczy się wreszcie kopać okopy sama.
3. „Clear Mines” („Wykop miny”) - klawisz X. Nakazuje jednostce (saperów) wykopać (rozbroić) miny (oczyścić pole minowe) wokół wybranego punktu na planszy (lub punktów – klikaj z Shiftem aby stworzyć kolejkę pól minowych do usunięcia). W wielu misjach będziesz z tej komendy korzystał.
4. „Lay Mines” („Połóż miny”) - klawisz C. Nakazuje jednostce (saperów) położyć miny przeciwpiechotne i przeciwczołgowe wokół wybranego punktu na planszy. Kiedy teren zostanie zaminowany pojawią się na nim małe czerwone chorągiewki. Umiejętność (jak i ta poniżej) przydatna tylko wówczas jeżeli masz chwile czasu i spokoju na stworzenie własnych pól minowych – ja bardzo rzadko miałem. Shift + klikanie w kilku miejscach i powstanie kilka pól jedno po drugim.
5. „Build Obstacles” („Stawiaj „przeszkadzajki”) - klawisz V. Nakazuje jednostce (saperów) zbudować „przeszkadzajki” (zasieki, zapory przeciwczołgowe) - najpierw kilkasz w miejscu gdzie mają zacząć a potem w miejscu gdzie mają skończyć. Na czerwono zaznaczony jest fragment, którego nie da się zbudować, na zielono zaś - odcinek, który powstanie bez przeszkód. Postawione przez Ciebie zasieki każą wrogiej piechocie szukać innej drogi do celu, zaś zapory przeciwczołgowe stawiają przed taką koniecznością czołgi nieprzyjaciela – przydaje się więc ta komenda do kanalizowania ruchów wroga. Jednak w praktyce rzadko jest czas na podobne działania (a właściwie to człowiek o tym nie pamięta po prostu w gorączce bitwy). Jednak w kilku misjach, w których się bronisz przed atakami nieprzyjaciela będziesz miał okazje skorzystać z tej umiejętności Saperów.
Pamiętaj, że ciężarówki Saperów też muszą od czasu do czasu jeździć do strefy zaopatrzeniowej.
Samoloty zwiadowcze
Nie można ich wzywać przez panel posiłków, komputer przydziela nam je w zależności od swojego "widzimisię" (a właściwie to od "widzimisię" projektanta scenariusza). Jednak kiedy już pojawią się nad planszą można im wydawać rozkazy podobnie jak zwykłym jednostkom. Ich charakterystyczny rozkaz to "Patrol". Wracają do bazy po wyczerpaniu paliwa, wcześniej mogą być łatwo zestrzelone przez myśliwce wroga i jego artylerię p-lot.
Myśliwce
Docenisz je, gdy wróg pośle w Twoim kierunku bombowce lub zacznie dziesiątkować wojsko przy pomocy samolotów szturmowych. Jeśli tylko nie ma w okolicy dział przeciwlotniczych, myśliwce błyskawicznie zniszczą siły powietrzne przeciwnika. Kompletnie nie nadają się do rozpoznania pozycji przeciwnika, pewnie z uwagi na dużą prędkość przelotową. Wracają do bazy po wyczerpaniu paliwa (a to dość szybko się kończy).
Charakterystyczne dla nich rozkazy to (od lewej):
„Patrol”, „Autopilot”, „Sky Guard” i „Overload”.
* "Patrol" (klawisz Z a potem klikanie z przytrzymanym Shiftem) czyli, podobnie jak w przypadku samolotów zwiadowczych, krążenie po wyznaczonej trasie, od jednego punktu do drugiego. Z tym, że myśliwce jeżeli napotkają podczas patrolowania samoloty wroga to zaatakują je a gdy walka zakończy się zestrzeleniem wszystkich nieprzyjaciół, wrócą na trasę patrolu.
* "Autopilot" - ta umiejętność (rozkaz) jest zawsze włączona i umożliwia samolotom latanie podczas złej pogody.
* "Sky Guard" ("Strażnik nieba") - również zawsze włączone. Nasz samolot zadaje większe uszkodzenia samolotom wroga.
* "Overload" ("Przeciążenie") - klawisz V. Jest to czasowe (krótkotrwałe) zwiększenie prędkości samolotu. Przydatne jeżeli w powietrzu pojawiło się jednocześnie wiele samolotów wroga w różnych miejscach nad planszą a my chcemy je wszystkie dopaść swoimi myśliwcami. Może się również przydać (Amerykanom i Rosjanom) w ostatniej fazie wojny kiedy na niebie pojawią się niemieckie samoloty odrzutowe (Me-262, superbroń Hitlera).
Samoloty szturmowe
Doskonałe do niszczenia armat polowych przeciwnika, głównie p-panc ale pojedyncze p-lot też są w stanie rozwalić. Świetnie się również spisują w niszczeniu czołgów nieprzyjaciela (nawet tych ciężkich i "gruboskórnych") chociaż z reguły zajmuje im to ciut więcej czasu niż przy armatach (ale też i cel osłonięty pancerzem w przeciwieństwie do dział). Mogą łatwo paść łupem myśliwców wroga więc staraj się je wzywać kiedy tych ostatnich nie ma nad mapą. Drugie (po myśliwcach) zagrożenie dla nich to armaty p-lot ale jeśli teren nie jest nimi zbyt gęsto nasycony możesz ryzykować wezwanie szturmowców. Często są uzbrojone w kilka bomb a w późniejszym okresie wojny również w rakiety. Po wezwaniu ich najlepiej jest poświęcać im trochę czasu (szczególnie kiedy mają jeszcze bomby lub rakiety) ręcznie wskazując cele do ataku bo kiedy latają "samopas" nie zawsze atakują to co byś chciał. Po wyczerpaniu paliwa wracają do bazy. Szturmowce (podobnie jak i bombowce ale nawet lepiej od nich) również bardzo dobrze nadają się do rozpoznania – latając nad planszą nie tylko atakują cele ale również wykrywają nowe. Sprawują się w tym tak samo dobrze jak samoloty zwiadowcze a dodatkowo mogą atakować nieprzyjaciela – miodzio !
Ich charakterystyczne rozkazy to (od lewej):
„Bomb Target”, „Autopilot”, „Tank Hunter” i „Overload”.
1. "Bomb Target" ("Zbombarduj cel") - klawisz Z. Potem wskazujesz gdzie samolot ma zrzucić bomby. Kiedy ich już nie ma ikona rozkazu jest przyciemniona a klikanie nic nie daje (słychać "piknięcie"). Klikając prawym przyciskiem myszy na ikonie komendy możesz też włączyć autoużywanie bomb czyli samolot będzie je wykorzystywał (zrzucał) w/g własnego uznania. Używaj tego rozkazu podczas atakowania większych skupisk celów (np. kilku stojących blisko siebie armat polowych), nie marnuj na pojedyncze jednostki npla.
2. "Autopilot" - podobnie jak przy myśliwcach latanie przy złej pogodzie (zawsze włączone). Bardzo przydatny rozkaz dla samolotów szturmowych i bombowców ponieważ często masz dla nich zadanie a równie często pogoda jest właśnie kiepskawa.
3. "Tank Hunter" ("Łowca czołgów") - umiejętność zawsze aktywna kiedy już nasze szturmowce ją nabędą. Pozwala ona im trafiać pojazdy pancerne nieprzyjaciela z większą precyzją. Na pewno przyda nam się to jeśli specjalizujemy się w atakach na czołgi naszymi szturmowcami.
4. "Overload" ("Przeciążenie") - klawisz V i cała reszta podobnie jak przy myśliwcach. Rozkaz ten może być przydatny (podczas ucieczki) w sytuacji kiedy wróg nasłał na nasze samoloty szturmowe swoje myśliwce. Ja jednak niespecjalnie dbałem o to by moje szturmowce nabyły tą umiejętność.
Bombowce
Umiejętności jakie Twoje bombowce nabyły do tej pory możesz sprawdzić jedynie na ekranie dowódców (przed rozpoczęciem misji) bo w jej trakcie, kiedy już wezwiesz bombowce, nie masz dostępu do ich panelu rozkazów (nie masz nad nimi żadnej kontroli). Bombarduj z ich pomocą bardzo duże (gęste) skupiska celów albo całe miasta, w których sporo budynków jest zajętych przez wrogą piechotę a Ty nie masz ochoty zdobywać miasta dom po domu. Dobrze się też nadają do zwiadu (choć są w tym sporo gorsze od samolotów zwiadowczych i szturmowych). Obserwuj trasę ich przelotu (a dokładniej to co pod nią - ziemię) a z pewnością uda Ci się coś wypatrzyć. Śmiertelnym zagrożeniem dla nich są myśliwce wroga i artyleria p-lot, szczególnie ta dużego kalibru.
A ich charakterystyczne umiejętności to:
* "Bomb Target" (Zbombarduj cel") - znaczenie rozkazu podobnie jak przy szturmowcach. Podstawowa taktyka bombowców. Tylko podczas wzywania ich przez panel posiłków wskazujesz im cel jaki mają zbombardować (klikając na planszy). Czynisz to tylko jeden raz, nie możesz potem im wyznaczyć innego celu. Po zrzucie bomb samoloty wracają do bazy, nie krążą dłużej w powietrzu.
* "Autopilot" - już pewnie wiesz . Bardzo się przydaje bombowcom.
* "Precision bombing" ("Bombardowanie precyzyjne") - czyli po prostu zwiększona celność bombardowania. Niespecjalnie przydatne bo i tak ich bomby mają sporą siłę rażenia (zdolną rozwalić prawie wszystko nawet jeśli nie trafią w punkt) a cywili (i tym samym ofiar cywilnych, o które musiałbyś się obawiać) w tej grze nie ma więc niepotrzebna jest dokładność co do centymetra.
* "Survival" ("Przetrwanie") - ooo, to już może się przydać znacznie bardziej niż poprzednia umiejętność. Ta pozwala bombowcom dłużej przetrwać zmasowany ostrzał z ziemi bądź ataki myśliwców wroga, czyni je trudniejszymi do zestrzelenia.
CD w budowie
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pysiek dnia Wto 15:55, 03 Lut 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|