Heinkel He 178 – pierwszy na świecie samolot z napędem turbo-odrzutowym. Pierwszy lot odbył 27 sierpnia 1939 r.
Prace rozwojowe przy He 178 były wyłącznie finansowane jako projekt firmy Ernst Heinkel Flugzeugwerke w Warnemünde (Niemcy), który osobiście nadzorował Ernst Heinkel, jego pasją był rozwój nowych technologii w budowie silników samolotowych nowej generacji.
Pilotem w pierwszym locie He 178 był Erich Warsitz.
W porównaniu do eksploatowanych wówczas samolotów z napędem silnikami tłokowymi prototyp He 178 wykazywał znaczny wzrost prędkości maksymalnej. Jednak urzędnicy z ministerstwa lotnictwa Rzeszy (Reichsluftfahrtministerium RLM) nie wykazali zainteresowania ani nową koncepcją samolotu, ani dalszym rozwojem projektu.
Zebrane doświadczenia zostały później wykorzystane przy pracach rozwojowych nad Me 262 i Heinkel He 280.
Dane podstawowe
Państwo Niemcy Niemcy
Producent Heinkel Flugzeugwerke
Typ prototyp eksperymentalny
Załoga 1 pilot
Historia
Data oblotu 27 sierpnia 1939
Dane techniczne
Napęd 1 × HE S3B
Moc 4,4 kN (ciąg)
Wymiary
Rozpiętość 7,20 m
Długość 7,48 m
Wysokość 2,10 m
Powierzchnia nośna 9,10 m²
Masa
Własna 1620 kg
Startowa 1998 kg
Osiągi
Prędkość maksymalna 700 km/h
Zasięg 200 km
Długotrwałość lotu 8 min (osiągnięty)
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach